Emigreren
Informatie en tips over emigratie op je Facebook stream:

Ga terug   Emigreren Forum > Emigreren buiten Europa > Emigreren naar de Nederlandse Antillen en Aruba

LET OP!
Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd op deze site. Vraag hier een gratis reisaccount aan. Emigrerenforum.nl staat boordevol informatie over emigratie wereldwijd, geplaatst door emigranten zelf. Na registratie verdwijnt dit kader.

Klik hier om je op deze site te registreren (gratis)

Onderwerpopties Weergavemodus
 18-12-12, 15:14   #23
cared1

Re: Wie gaat (mee) in 2012 / 2013 voorgoed naar Curacao?

Hallo, er zijn op curacao goede scholen maar dan moet je wel een prive school nemen. Op de lokale scholen ligt het niveau wel lager.
Groetjes.
cared1 is offline  
 19-12-12, 23:50   #24
chica

Dag allemaal,

Toch best veel mensen met de intensie te verhuizen naar Curacao. Zelf heb hoop ik in 2014 te vertrekken.
Ik ben zeer benieuwd of jullie emigreren met zicht op een baan (al een baan hebben) of dat jullie pas op Curacao op zoek gaan naar een baan op Curacao?
Ik zie jullie reactie tegemoet.
chica is offline  
 04-01-13, 22:03   #25
Reina

Dag People,

Leuk om hier te lezen dat er meer mensen zijn with the same feeling and plan.
Ik ben ook van plan om op korte termijn te vertrekken naar Curacao . Ik wonen hier al jaren en verlangen is nu vollop geslagen om naar Curacao te gaan. Ik ben een alleenstaande moeder met 1 zoontje van 7. Ik ben momenteel op zoek naar de mogelijkheden hoe we zo snel mogelijk uit Nederland kunnen vertrekken naar Curacao.
Ideen en/of ervaringen, tips zijn echt van harte welkom!
Reina is offline  
 26-02-13, 20:21   #26
maryse308

Wink Re: Wie gaat (mee) in 2012 / 2013 voorgoed naar Curacao?

Hallo,

Ook ik ben iemand die het in Nederland wel heeft gezien en die na 2 vakanties op curacao serieus overweegt te vertrekken. Ik ben alleenstaand (noem het zelf liever vrijgezellig) met een goed stel hersens en diploma's (financieel economische richting), volwassen kids maar zonder leuke man/vrouw om dit avontuur samen te mee te gaan ondernemen. Wat ik jammer vind is dat hier vooral veel te lezen is over plannen, maar niet veel over de realisatie van die plannen.
Juist daar ben ik erg nieuwsgierig naar, wat zijn bijvoorbeeld de kanalen als je op zoek bent naar een baan? Zou zo graag ook iets lezen van mensen die het werkelijk gedaan hebben en die hun ervaringen willen delen.

Hoop gauw iets te lezen

Maryse
maryse308 is offline  
 05-03-13, 13:21   #27
Barbara73

Smile Re: Wie gaat (mee) in 2012 / 2013 voorgoed naar Curacao?

Hallo,
Wij zijn een gezin met 3 kids, zijn ook van plan om te gaan emigreren naar Curaçao, maar helaas pas in de zomer van 2016 waarschijnlijk. We zitten ook met onze jongste die dan pas de basisschool heeft afgerond. En ons huis moet nog verkocht worden. Wat ik dus mis net zoals Maryse, is de realisatie van de emigratieplannen die mensen ondernomen hebben. Hoe de banen gevonden zijn en hoe de scholen worden ervaren en of er bijvoorbeeld een kappersopleiding is, want mijn dochter wil die dan graag gaan doen enz enz

Hoop hier ook meer van te kunnen lezen

Barbara
Barbara73 is offline  
 05-03-13, 18:14   #28
Plukje

Citaat:
Origineel gepost door miriambee Bekijk Post
Hai,
Ik vroeg me af of je nog gaat? Ik kan ook niet aarden,nooit gekund, in Nederland. Wil een partner om mee te vertrekken, liever gisteren dan vandaag.
Ik hoor graag van je,

vrgr.
Miriam
Hoi Miriam,

Ik ben alweer 2 maanden woonachtig en werkzaam op Bonaire en heb er nog geen moment spijt van gehad. Na heel lang te hebben gesolliciteerd vanuit Nederland nog, heb ik zelf de stoute schoenen maar aangetrokken en ben gewoon gegaan. Het eiland ken ik natuurlijk nog niet heel goed na 2 maanden, ben fulltime werkzaam, maar het is eigenlijk gemoedelijker doordat het kleiner is dan Curaçao. Ben jij van plan naar Curaçao of naar Bonaire te vertrekken ? Ik denk eerlijk gezegd dat het vinden van werk momenteel op Bonaire eenvoudiger is dan op Curaçao, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

Hoor graag van je !
Plukje is offline  
 05-03-13, 18:49   #29
Barbara73

Citaat:
Origineel gepost door Plukje Bekijk Post
Hoi Miriam,

Ik ben alweer 2 maanden woonachtig en werkzaam op Bonaire en heb er nog geen moment spijt van gehad. Na heel lang te hebben gesolliciteerd vanuit Nederland nog, heb ik zelf de stoute schoenen maar aangetrokken en ben gewoon gegaan. Het eiland ken ik natuurlijk nog niet heel goed na 2 maanden, ben fulltime werkzaam, maar het is eigenlijk gemoedelijker doordat het kleiner is dan Curaçao. Ben jij van plan naar Curaçao of naar Bonaire te vertrekken ? Ik denk eerlijk gezegd dat het vinden van werk momenteel op Bonaire eenvoudiger is dan op Curaçao, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

Hoor graag van je !

Hoi,
Ik ben natuurlijk niet de Miriam die je beantwoord heb, maar ik ben benieuwd hoe je op het eiland bent gekomen zonder een werkgeversverklaring, want die ben je toch nodig om te kunnen emigreren? Of begrijp ik je niet helemaal goed?

Hoor graag van je

Groetjes Barbara
Barbara73 is offline  
 05-03-13, 21:53   #30
Plukje

Hoi Barbara,
Je kunt in principe (indien je de nederlandse nationaliteit hebt) gewoon 6 maanden op Bonaire verblijven zonder je daar officieel voor te hoeven laten registreren. In mijn geval, ben ik via een lokaal uitzendbureau gaan werken en die hebben uiteindelijk mijn werkgeversverklaring ook verzorgd, dus nu ben ik ook helemaal officieel ingezetene van Bonaire. Ben jij ook van plan deze kant uit te komen ?
Groetjes,
Marcia
Plukje is offline  
 06-03-13, 13:28   #31
Barbara73

Citaat:
Hoi Barbara,
Je kunt in principe (indien je de nederlandse nationaliteit hebt) gewoon 6 maanden op Bonaire verblijven zonder je daar officieel voor te hoeven laten registreren. In mijn geval, ben ik via een lokaal uitzendbureau gaan werken en die hebben uiteindelijk mijn werkgeversverklaring ook verzorgd, dus nu ben ik ook helemaal officieel ingezetene van Bonaire. Ben jij ook van plan deze kant uit te komen ?
Groetjes,
Marcia

Hoi Marcia,
Tuurlijk dat is ook zo, maar zal dat ook zo gaan als de kinderen naar school moeten en ons hebben en houden verscheept gaat worden? Of zullen ze daar niet naar kijken dan? We zijn ons aan het oriënteren op de ABC eilanden en onze voorkeur lijkt uit te gaan naar Curaçao. We hebben gehoord dat er veel amerikanen naar het eiland Bonaire komen, heb jij ook dat idee dat er veel amerikanen daar wonen?
We hebben nog even de tijd om ons te oriënteren hoor, we gaan waarschijnlijk pas in 2016, want dan heeft onze jongste de basisschool afgerond.

Groetjes,
Barbara
Barbara73 is offline  
 06-03-13, 15:51   #32
MikeD

Hoi iedereen,

Ik en mijn vriendin willen allebei naar Curacao emigreren. ( Beide 21 ).
Ja, we zijn inderdaad best jong, maar hebben een stabiele relatie van 7 jaar, veel ( te veel ) meegemaakt waardoor wij sterk op de grond staan met een doel voor ons ogen.

Ik volg momenteel de opleiding Vestigings Manager Groothandel ( laatste jaar ) en mijn vriendin heeft haar PABO afgerond.

Nu willen wij Mei 2014 een half jaar naar Curacao, zodat we kunnen kijken hoe Curacao nu daadwerkelijk is. Je kan veel vinden op het internet, maar het echte Curacao's gevoel kan je alleen beleven als je daar ook echt een keer bent geweest! Hopelijk is het mogelijk dat ik overplaatsing kan krijgen naar Zeelandia ( AH ).
In dit half jaar zijn wij opzoek naar een leuk/klein/goedkoop appartementje waar wij kunnen verblijven. Wij zullen namelijk vaak weg zijn i.v.m. onderzoeken van Curacao!

Ons idee is om een half jaar te kijken hoe Curacao is. Daarna gaan we weer terug naar Nederland om alle formulieren op orde te krijgen.

Ons doel is om uiteindelijk allebei een leuk bedrijfje op te zetten.
Ik zou graag een duikschool willen beginnen. Heb hier al het één en ander opgezocht en er zit wel concurrentie. Mijn vriendin wilt een fotostudie beginnen.

Ik hoor graag naar verhalen en eventuele tips die ik zou kunnen gebruiken voor het realiseren van onze droom!

Met vriendelijke groet,

Mike
MikeD is offline  
 12-03-13, 12:59   #33
Aitatus

Hoi Ad,
Wat spannend allemaal. Ik ben ook druk bezig met de voorbereidingen om terug te keren na 1 jaar werkloos heb ik besloten mijn geluk daar te zoeken. In elk geval met betere weer omstandigheden.
Succes,
Solange
Aitatus is offline  
 14-05-13, 12:03   #34
evert

Citaat:
Origineel gepost door susanfrederix Bekijk Post
Hallo

Zijn er ook mensen bezig met emigratieplannen naar Bonaire? Mijn vriend en ik willen daarheen emigreren zodra zijn huis verkocht is.

Groetjes Susan
tja ik ben er nog niet geweest,maar we zijn wel bekent in de caribbean,op barbados zijn we bezig geweest om een bedrijf te starten,alles was na maanden ok maar uiteindelijk laat iedereen je in het ongewisse,en moeten we wachten en wachten en wachten mailen ons een ongeluk en bellen helpt ook niet.
dus ik ga maar eens kijken naar andere mogelijkheden om te starten met mijn bedrijf verhuur van kidcars en motoren en scooters,ben best bereid om erbij te werken dus een ieder die ideeen heeft mail ze hoe raar dan ook,trabiman@hotmail.com,aruba lijkt ons een mogelijkheid,maar ik sta ook open voor andere eilanden of zelf andere landen,onze club zit inmiddels in curaqau en ibiza en mallorca,dus mensen ik verneem uw ideen graag ook op het gebied van hulp van de overheid en mogelijke prive sponsers en subsidie,s
evert is offline  
 14-05-13, 12:08   #35
evert

Citaat:
Hoi Barbara,
Groetjes,
Marcia
indien je me het e mail adres van dat uitzendbureau wil mailen dan graag,want ik ben op zoek naar mogelijkheden om te starten als zelfstandige of op zoek naar een baan,mag ook voor enkele dage zijn zodat ik verder kan met het opzetten van de firma,we zitten al op curacau en ibiza en mallorca en willen de kidcar gaan verhuren ik ben ook erg technisch en zou erbij gewoon een baan kunnen nemen.
trabiman@hotmail.com
evert is offline  
 14-05-13, 12:12   #36
evert

inderdaad,ik ben het met je eens,ook ik kan niet echt veel hierover vinden,maar ook wij zijn van plan weg te gaan uit nl,en hebben zeker wel veel te vertellen bv over barbados en st vincent
mail naar trabiman@hotmail.com
gr evert.
evert is offline  
 14-05-13, 12:16   #37
evert

Citaat:
Origineel gepost door MikeD Bekijk Post
Hoi iedereen,

Ik en mijn vriendin willen allebei naar Curacao emigreren. ( Beide 21 ).
Ja, we zijn inderdaad best jong, maar hebben een stabiele relatie van 7 jaar, veel ( te veel ) meegemaakt waardoor wij sterk op de grond staan met een doel voor ons ogen.

Ik volg momenteel de opleiding Vestigings Manager Groothandel ( laatste jaar ) en mijn vriendin heeft haar PABO afgerond.

Nu willen wij Mei 2014 een half jaar naar Curacao, zodat we kunnen kijken hoe Curacao nu daadwerkelijk is. Je kan veel vinden op het internet, maar het echte Curacao's gevoel kan je alleen beleven als je daar ook echt een keer bent geweest! Hopelijk is het mogelijk dat ik overplaatsing kan krijgen naar Zeelandia ( AH ).
In dit half jaar zijn wij opzoek naar een leuk/klein/goedkoop appartementje waar wij kunnen verblijven. Wij zullen namelijk vaak weg zijn i.v.m. onderzoeken van Curacao!

Ons idee is om een half jaar te kijken hoe Curacao is. Daarna gaan we weer terug naar Nederland om alle formulieren op orde te krijgen.

Ons doel is om uiteindelijk allebei een leuk bedrijfje op te zetten.
Ik zou graag een duikschool willen beginnen. Heb hier al het één en ander opgezocht en er zit wel concurrentie. Mijn vriendin wilt een fotostudie beginnen.

Ik hoor graag naar verhalen en eventuele tips die ik zou kunnen gebruiken voor het realiseren van onze droom!

Met vriendelijke groet,

Mike
goed plan,maar er zijn best wel wat duikscholen dus bereid je voor,maar als je hart dit ingeeft ga ervoor en laat je niet leiden door negatievelingen.
trabiman@hotmail.com
ook ik ben al geruime tyd bezig met ideeen uitwerken.
evert is offline  
 14-05-13, 12:28   #38
evert

Citaat:
Origineel gepost door cared1 Bekijk Post
Hallo allemaal.
Wij gaan mee.
Na verschillende jaren achter elkaar een vakantie van meer dan een maand te hebben doorgebracht op Curacao hebben we er een verblijfsvergunning aangevraagd zodat we er permanent kunnen gaan wonen.
Deze zou als het goed is tegen november 2012 afgeleverd worden.
We hebben er ook al vrienden en dit zowel Nederlandse als Antiliaanse mensen.
In ieder geval kijken we er naar uit om te vertrekken.
Wij wensen iedereen succes met de emigratie want het lijkt allemaal simpel maar dat is het niet.
Als er iemand vragen heeft en we kunnen ze beantwoorden dan graag.
Groetjes
huur een 2cv op curacau bij een van de clubleden van ducks united om het eiland te verkennen,geert en hester van velzen,
ook ik ben bezig met dit plan alleen op een ander eiland tw barbados,maar het verloop alerminst soepel,dus ik kijk nu naar andere mogelijkheden bv aruba of bonaire waar we hetzelfde gaan doen,ideeen? trabiman@hotmail.com
evert is offline  
 29-12-13, 21:23   #39
evert

hallo,zijn jullie inmiddels geemigreerd naar bonaire?
ben nieuwschierig naar jullie verhaal.
gr evert trabiiman@hotmail.com
evert is offline  
 09-02-15, 00:51   #40
evert

wij zijn net een 2mnd gearriveerd ik rij in dat kleine gele sportwagentje genaamd burton,see you evert.
evert is offline  
 09-02-15, 01:06   #41
evert

[quote=susanfrederix;405236]Hallo

Zijn er ook mensen bezig met emigratieplannen naar Bonaire? Mijn vriend en ik willen daarheen emigreren zodra zijn huis verkocht is.

Groetjes Susan,

en al naar bonaire geemigreerd,

en hoe ging alles?

wij zijn inmiddels gearriveerd als je een geel sportwagentje ziet dan ben ik het,het is het merk burton,gebaseerd op de 2cv.
gr evert
evert is offline  

Tags
curaçao, voorgoed, wonen

Sitemap Emigreren naar de Nederlandse Antillen en Aruba

Onderwerpopties
Weergavemodus

Forum software: vBulletin, versie 3.8.10
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Emigrerenforum.nl is onderdeel van Stichting Internet Communities Foundation