Emigreren
Informatie en tips over emigratie op je Facebook stream:

Ga terug   Emigreren Forum > Emigreren buiten Europa > Emigreren naar Azi๋

LET OP!
Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd op deze site. Vraag hier een gratis reisaccount aan. Emigrerenforum.nl staat boordevol informatie over emigratie wereldwijd, geplaatst door emigranten zelf. Na registratie verdwijnt dit kader.

Klik hier om je op deze site te registreren (gratis)

Onderwerpopties Weergavemodus
 12-10-11, 22:21   #1
Lambertus

Wonen in Thailand

wij mijn vriendin 39 en ik 44 jaar zitten er over te denken om in thailand te gaan wonen mijn vriendin is thaise en heeft een eigenhuis daar en een paar stukken grond waar ze bloemen en groentes en fruit vebouwen het is in Yosathon is er iemand die daar de omgeving kent ? en kan ik daar zo met haar gaan wonen met een visa en samen wat opbouwen wonen en werken ?
wij gaan in maart voor vakantie daarheen en wil me graag een beetje orienteren wat we daar in de omgeving kunnen ondernemen het is in het binnenland dus toerisme zal er niet veel zijn kan iemand mij wat vertellen

mvg Lambertus
Lambertus is offline  
 30-10-11, 10:14   #2
Ikwilweg2013

Re: Wonen in Thailand

Beste Lambertus,
Je had ook even kunnen Googlen, dan was heel veel te weten te komen. Deze vragen zijn al 10.000 keer gesteld en beantwoord. Thailand is geen land waar ze het voor je gaan regelen, dus moet er heel veel bij jezelf vandaan komen. Stel jezelf de vraag of je wel sterk en ondernemend genoeg bent voordat je hieraan begint. Sorry, misschien niet zo vriendelijk, maar zo is het nu eenmaal. De Thai hebben al genoeg aan zichzelf en zitten echt niet op jou te wachten, bedenk dat goed. Dan je vraag: als je 44 bent (en dus nog geen 50) kom je niet in aanmerking voor een retirement visum. Werken mag je er ook niet of alleen dat wat een Thai niet kan, of je moet worden uitgezonden door een bedrijf. Na 50 moet je aantonen dat je voldoende pensioen of inkomsten of spaargeld hebt, anders kom je er ook niet in. En daarbij moet je dat elk jaar opnieuw aantonen, anders mag je weer gaan. Ook ben je niet getrouwd lijkt het, dus dan moet je het volle pond aan inkomsten hebben, anders maar ongeveer de helft. Als je van de 1ste schrik bent bekomen, kijk dan eens bij de onderstaande links en wordt eerst een stuk wijzer voor je verder gaat!!
Als het je lukt kun je een gelukkig mens worden, het is de moeite zeker waard!
Groet, John
http://www.immigration.go.th/nov2004...hp?page=90days
http://www.thaiembassy.com/retire/retire.php
Ikwilweg2013 is offline  
 02-11-11, 22:55   #3
Lambertus

beste meneer,mevrouw

ik ben niet geschrokken van u verhaal het is ook nog niet de bedoeling om nu al te gaan we willen eerst nog zeker tot mijn 50 ste in nederland te blijven en het is wel de bedoeling om in die jaren te gaan trouwen in thailand ik ben zelf ondernemer en ondernement genoeg mijn vriendin heeft een eigenhuis in yosathon ze heeft jaren een schildersbedrijf gehad en daar een huis laten bouwen het huis is nu vrij en een stuk land gekocht waar bloemen planten en groeten en fruit op geteeld word we gaan eind maart voor 3 weken naar thailand om vakantie te houden en dan naar ons huis te gaan een kennis van mijn vriendin heeft ons benaderd om een rubberplantage over te nemen en dat gaan we goed bekijken of dat allemaal haalbaar is zei heeft de kennis en weet ook de mensen die daar kunnen werken als wij in nederland zijn dus we zijn ondernemers en geloven wel in ons zelf en hebben er zin in het word voor mij de eerste keer dat ik naar thailand ga en ben erg benieuwd

mvg Lambetus.
Lambertus is offline  
 25-08-13, 09:04   #4
NLTVMee

Als je getrouwd bent kun je ook voor de 50 jaar een trouw visum krijgen.
Je moet dan elk jaar alleen voldoende inkomen van buitenaf aantonen of een bedrag van 800,000 THB met 3 maanden geschiedenis op een Thaise rekening hebben staan.
Je mag dan echter niet werken..

Heb je echter een bedrijf, met minimaal 1,000,000 THB eigen vermogen (dit is gescheiden van de 800,000 THB waar we het eerder over hadden) en 4 Thaise werknemers die minstens het huidige (nieuwe) minumum loon van boven de 9,000 THB per maand verdienen, dan kom je in aanmerking voor een werkvergunning. Je moet dan zelf een salaris hebben van ongeveer 50,000 THB per maand en wordt daar dus ook door de belasting op belast. Ook ben je verplicht een bepaalde verzekering af te nemen (die ik zelf niet veel soeps vind).

Omdat je het echter over landbouw hebt, moet ik je helaas mededelen dat een werkvergunning daarvoor niet te verkrijgen is.
Hier onder kan je in het Engels een lijst zien met beroepen waar je GEEN werkvergunning voor kunt krijgen:

Citaat:
• Labor work except labor work in fishing boats under the next category below. The said work which is forbidden to aliens shall not apply to aliens who have entered into Thailand under an agreement on hire of labor concluded between the Government of Thailand and other nations, and also aliens whose status has been prescribed as legal immigrant and who possess a residence certificate under the law governing immigration.
• Agriculture, animal husbandry, forestry or fishery, except work requiring specialized knowledge, farm supervision, or labor work in fishing boats, particularly marine fishery.
• Bricklaying, carpentry, or other construction work.
• Wood carving.
• Driving motor vehicles or vehicles which do not use machinery or mechanical devices, except piloting aircraft internationally, front shop sales and auction sale work.
• Supervising, auditing, or giving service in accountancy, except occasional internal auditing.
• Cutting or polishing precious or semi‐precious stones.
• Haircutting, hairdressing, or beautification.
• Cloth weaving by hand.
• Mat weaving or making utensils from reed, rattan, jute, hay, or bamboo.
• Making rice paper by hand.
• Lacquer work.
• Making Thai musical instruments.
• Niello work.
• Goldsmith, silversmith, or gold‐and‐copper alloy smith work.
• Stone work.
• Making Thai dolls.
• Making mattresses or quilts.
• Making alms bowls.
• Making silk products by hand.
• Making Buddha images.
• Knife making.
• Making paper or cloth umbrellas.
• Making shoes.
• Making hats.
• Brokerage or agency except in international trading.
• Professional civil engineering concerning design and calculation, systemization, analysis, planning, testing, construction supervision, or consulting services, excluding work requiring specialized techniques.
• Professional architectural work concerning design, drawing‐making, cost estimation, or consulting services.
• Dressmaking.
• Pottery.
• Cigarette rolling by hand.
• Tour guiding or conducting.
• Hawking of goods & Thai typesetting by hand.
• Unwinding and twisting silk by hand.
• Clerical or secretarial work.
• Providing legal services or engaging in legal work, except arbitration work; and work relating to defense of cases at arbitration level, provided the law governing the dispute under consideration by the arbitrators is not Thai law, or it is a case where there is no need to apply for the enforcement of such arbitration award in Thailand.
Al met all vereist het dus een goede voorbereiding en moet je weten wat je doet. Ik kan dan ook aanraden om niet op een advocaat of goede boekhouder te willen besparen.

Niets is onmogelijk, maar zoek alles goed uit en weet waar je aan begint!

Sitemap Emigreren naar Azi๋

Onderwerpopties
Weergavemodus

Forum software: vBulletin, versie 3.8.10
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Emigrerenforum.nl is onderdeel van Stichting Internet Communities Foundation