Emigreren
Informatie en tips over emigratie op je Facebook stream:

Ga terug   Emigreren Forum > Emigreren binnen Europa > Emigreren naar andere landen in Europa

LET OP!
Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd op deze site. Vraag hier een gratis reisaccount aan. Emigrerenforum.nl staat boordevol informatie over emigratie wereldwijd, geplaatst door emigranten zelf. Na registratie verdwijnt dit kader.

Klik hier om je op deze site te registreren (gratis)

Onderwerpopties Weergavemodus
 11-01-09, 18:25   #1
Tam25
Guest

Wink Wie emigreert er ook naar Ierland?

Al een aantal jaren denk ik na of ik niet zou willen verhuizen naar Ierland, verschillende twijfels hebben me altijd tegen gehouden.
Toch wil ik deze zomer of najaar de sprong gaan wagen en me tijdelijk in Ierland vestigen om te zien of dit me bevalt.

Ik wil me in County Cork gaan vestigen en hoop dan werk te vinden in Cork op een callcenter of iets dergelijks. Of welk ander werk ik ook kan krijgen...

Tips voor werk zijn altijd welkom

Andere ervaringen van mensen die al geëmigreerd zijn of gaan emigreren naar Ierland zou ik ook graag willen horen.

12-03-09, 20:56   #2
Webshaman
Guest

Re: Wie emigreert er ook naar Ierland?

Hoi Tam25,

Ik heb net zelf een jaar in ierland gewoond en het is me zeer goed bevallen en als het aan mij had gelegen had ik er nog gewoond.

Ierland zelf is heel mooi, hou er wel rekening mee dat openbaar vervoer beperkt is(zeker qua trein) en dat je, mocht je buiten de grote steden willen wonen, echt wel een auto nodig hebt. Als je in Cork stad zelf wilt wonen, zul je je met de bus en trein wel redden(maar bussen rijden zelden op tijd:P)

Op dit moment is werk krijgen in ierland erg moeilijk vanwege de recessie, er worden op dit moment maar heel weinig mensen aangenomen, zelfs in callcenters, je kunt het wel proberen maar ik denk dat wachten handiger is.

Als je gaat, zorg ervoor dat je een goede verzekering afsluit, anders zijn ziekenhuizen dokters enz. altijd voor eigen rekening, het is zowiezo 50E per keer wat je moet betalen als je naar de dokter gaat buiten medicijnen om.

Verder is het land zelf absoluut prachtig en je zult merken dat als je er eenmaal een tijd gezeten heb, je met veel pijn in je hart afscheid neemt als je ooit weer ergens anders heen gaat. Ik wens je heel veel succes en plezier in Ierland.

Groetjes,

Webshaman

21-03-09, 15:33   #3
thevilla
Guest

Mijn zuster en zwager wonen al 19 jaar in Ierland.
Ze hebben een grote particuliere dierenopvang op ruim een uur onder Dublin in de Wicklow Mountains. Ze kunnen altijd goede vrijwilligers gebruiken voor het helpen met de dieren. Als dit iets voor je is........kijk op hun website: www.ashanimalrescue.com of schrijven naar ashlm@eircom.net of gewoon bellen natuurlijk: 00353596473396.

Prachtige omgeving.
Gelegenheid om uitgebreid te horen over je kansen op werk etc.

Succes.

Jenny

12-03-10, 09:02   #4
jurgen

hallo tam 25

ik ga werken in cork vanaf 22 april bij marriott hotel reservation sales
volgens mij zochten ze nog meer mensen moet je maar eens kijken op hun website marriott.com
mocht je nog iets meer willen weten kun je me altijd mailen

groeten jurgen
spazzo_j_@hotmail.com
jurgen is offline  

Tags
emigreren, ierland

Sitemap Emigreren naar andere landen in Europa

Onderwerpopties
Weergavemodus

Forum software: vBulletin, versie 3.8.10
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Emigrerenforum.nl is onderdeel van Stichting Internet Communities Foundation