Emigreren
Informatie en tips over emigratie op je Facebook stream:

Ga terug   Emigreren Forum > Emigreren binnen Europa > Emigreren naar Groot-Brittannië

LET OP!
Je bent niet ingelogd of je hebt je nog niet geregistreerd op deze site. Vraag hier een gratis reisaccount aan. Emigrerenforum.nl staat boordevol informatie over emigratie wereldwijd, geplaatst door emigranten zelf. Na registratie verdwijnt dit kader.

Klik hier om je op deze site te registreren (gratis)

Onderwerpopties Weergavemodus
 12-11-07, 15:21   #1
amar
Guest

Question Informatie over emigreren naar Engeland

Hallo,

Ik ben geboren in NL, maar heb een Brits paspoort,

Ik wil verhuizen naar Engeland, wie kan mij enige informatie geven over:

* Inschrijven in Engeland, wat heb je daarvoor nodig?
* Kan je in het begin een bijstandsuitkering krijgen?
* Het openen van een bankrekening en afsluiten van een ziekekostenverzekering.

03-12-07, 14:46   #2
jufsas
Guest

Re: Informatie over emigreren naar Engeland

Hoi,

Inschrijven hoeft niet, geen idee of je in aanmerking komt voor een bijstandsuitkering. De meeste mensen gaan naar de UK om te werken. Je krijgt dan een National Insurrance number. Soort sofienummer eigemlijk, je betaalt dan ook belasting. Ziektekostenverzekering heb je niet nodig. Je kunt je bij iedere willekeurige huisarts in schrijven, zorg is gratis!

groetjes en succes,
Saskia

09-12-07, 00:57   #3
Flora21
Guest

Hey,

Je kunt makkelijk naar engeland verhuizen, je hoeft je niet in te schrijven of aan te melden zoals in nl, scheelt veel papierwerk. Je kunt je bij elke willekeurige huisarts inschrijven, meestal moet je dan een formulier invullen en urine inleveren. Als je op zoek bent naar werk of een uitkering wilt kun je het beste naar een Job Centre gaan, dit is een soort CWI. Hier helpen ze je met werk zoeken, en kan je je inschrijven voor een Jobseekers Allowance. Bij een job centre kun je ook een afspraak maken voor een National Insurance number. Die heb je nodig als je wil werken, ik denk dat het een beetje vergelijkbaar is met een sofi nummer, maar dat weet ik niet zeker. Ik woon hier nu een maand en ik heb echt moeite met het openen van een bankrekening. Zorg dat je het volgende hebt; paspoort, recente rekening van bv electriciteit, telefoon en een bevestiging waar je woont. Bij HSBC Bank kun je een rekening openen speciaal voor niet- engelsen, daar betaal je 6 pond per maand en kun je na een jaar een normale rekening openen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je nog meer vragen hebt help ik je graag

08-01-08, 14:25   #4
Marije Wierda
Guest

Hoi,

Ben je nog op zoek naar werk in Engeland? Ik heb diverse functies in Schotland openstaan...
Als je informatie wilt kun je me bellen op 06-51913473!

Groet, Marije

21-01-08, 18:54   #5
babygallzz
Guest

ik ben bij barclays gegaan en was een piece of cake
heb meteen een rekening zeker als je wat kan storten iedere mnd..
betreft inschrijven kan wel

vul een eea 1 form in via home office effe googlen
als het goed is kan je dan een pas krijgen een soort verblijfsvergunning
betreft uitkering je komt alleen in aanmerkingen als je langer dan 3 mnd in het land woont.
geldt ook voor jobseeker allowance
wat trouwens iets van 80 pond per 2 wkn is .
:vak02:

21-01-08, 18:59   #6
babygallzz
Guest

o ja en als je werkt betaal je wel national health insurance contribution..

alles wordt wel moeilijker hier ivm met de buitenlanders

de engelsen komen er nu achter dat er echt heelll veel mensen hier komen

dus ben er snel bij

en het kan zijn dat een bankrek moeilijk is omdat er dus grote financiele problemen geconstateerd zijn {mensen hebben echt veel schulden hier }

dus de banken zijn nogal voorzichtig maar als je wat centjes heb stort het gewoon gelijk .

zeg gewoon dat je inkomen heb niet te veel maar ook nie te weinig

01-01-09, 19:15   #7
KarenVanRoy
Guest

Goededag .
Wij zijn nu wel van België hoop dat dit niet stoort..
Maar wij willen in maart 2010 verhuizen naar engeland..
Maar nu heb ik hier ergens eens gelezen dat dat gratis kan ..
Maar mijn vriendin die dan mee verhuist heeft naar de ambasade gebelt && daar zeide ze dat je per man 1000 moet betalen voor een visum ..
&& dat je dat om de 10 jaar moet betalen ?
Ook is het moeilijk om er werk te vinden?
&& hoeveel geld neem je best mee?

groetjes

05-01-09, 11:50   #8
WME
Guest

Belgie is EU dus je hebt geen visum nodig om hier te wonen/werken

19-01-09, 14:50   #9
SophieOban
Guest

Hallo,
Ik woon nu al anderhalf jaar in Engeland, dus heb ervaring met het verhuizen naar de UK.
Het is niet nodig om een visum aan te vragen, tenzij je geen inwoner bent van de EU.
Ook inschrijven is niet nodig naar mijn weten, maar ik ga hier naar de universiteit, dus misschien dat het anders is als je werk gaat zoeken in Engeland. Een telefoontje naar de Nederlandse/Belgische ambassade in Engeland zou hier helderheid over moeten geven.

Het aanvragen van een bankrekening bleek ook voor mij zeer moeilijk. De banken in Engeland willen graag weten of je een betrouwbare klant bent, dus vragen van mensen in Engeland bankafschriften van de afgelopen 3 jaar.
Echter buitenlandse bankrekeningen gelden hiervoor niet. Waardoor je gevraagd wordt om een bewijs van adres (bijvoorbeeld huurcontract), een brits telefoonnummer en een geldig identificatiebewijs.
Dit levert problemen op omdat je om de huur te betalen of een woning te regelen meestal een britse bankrekening nodig hebt en ook voor een telefoon contract heb je een bankrekening en adres nodig.
Ik heb uiteindelijk een 'pay as you go' (prepaid) telefoon gekocht en heb kunnen regelen met mijn huisbaas om het huurcontract te tekenen voordat ik een rekening had door van te voren borg te betalen.
Daarmee kon ik vervolgens een Passport rekening bij HSBC aanvragen.
Na een jaar zonder problemen met die rekening kan HSBC je vervolgens ook andere rekeningen aanbieden omdat je bewezen hebt betrouwbaar te zijn en een krediet geschiedenis hebt opgebouwd.
De basis rekening die je in t begin krijgt heeft absoluut geen extra mogelijkheden. Het is puur een plek om je geld op te zetten en af te halen. Je hebt geen recht op een overdraft, credit card of lening.

Maar met een brits paspoort zouden deze dingen allemaal een stuk simpeler moeten zijn omdat je dan eigenlijk gewoon weer 'thuis' komt te wonen.

Succes ermee in ieder geval!

13-12-10, 10:54   #10
Yoeri

Hallo,

Ik had ook nog een vraagje hierover.
Hoe zit het over emigreren als minderjarige?
Ik ben 16 jaar en wil graag op mijzelf wonen in Engeland.
Mijn Engels is grof gezegt perfect en kan alles verstaan, schrijven, praten.
Bijv. een solicitatie brief schrijven in het Engels zou ook totaal geen probleem zijn in net en zakelijk Engels.

Met vriendelijke groet,

Yoeri.
Yoeri is offline  
 15-12-10, 01:48   #11
shmshon50

Hallo,
ik ga van nederland naar england verhuizen
ik hen nederlandse nationaliteit
hoe kan inschrijven in england om werk nummer te krijgen en kan iemand aub mij advice geven
wat ik moet doen en waar kan ik beginen
shmshon50 is offline  
 15-12-10, 01:53   #12
shmshon50

Hallo

ik ben een nederlander en ik ga in england woenen en werk zoeken
kan aub iemand advice geven wat ik moet doen om inteschrijven en soffi nummer in england te krijgen dank je
shmshon50 is offline  
 08-01-11, 14:15   #13
casey53

Hoi allemaal,

mijn vriendin heeft een eigen zaak in UK en wil nu gaan samenwonen daar met haar en samen de zaak runnen.
Is het moeilijk voor mij om daarheen te emigreren en wat moet ik allemaal doen aan papierwerk en meer? Heb hier een eigen huis en moet dat nog verkopen, maar dat komt wel. Wat moet ik allemaal speicaal hebben om te emigreren naar UK?
groetjes casey53
casey53 is offline  
 26-01-11, 10:14   #14
frikersflo

meer info ziektekosten

Hallo,

Ik lees dat de zorg gratis is in Engeland, maar ik begreep dat dit alleen geldt voor de basis zorg. Geldt dat ook bijvoorbeeld als je in het ziekenhuis beland, of moet je daarvoor wel een soort ziekenfonds afsluiten in Engeland? Of ben je automatisch verzekerd als je werkt in Engeland?

Alvast bedankt!
frikersflo is offline  
 29-01-11, 02:29   #15
ilraaijm

Ik woon nu 5 maanden in engeland samen met mijn vriend. Inschrijven hoeft niet, je kan gewoon hierheen komen, naar een jobcenter gaan en een national insurance number aanvragen, dit krijg je na zon 2-4 weken binnen en dat heb je nodig om werk te zoeken. Wat belangrijk is met werk zoeken hier, is een verklaring omtrent gedrag, dit kun je in nederland vast aanvragen, dit heb je hier echt nodig. Verder is het belangrijk om minimaal twee referenties op pappier te hebben voordat je hierheen komt. Daar vragen ze hier namelijk overal bij. Succes
ilraaijm is offline  
 04-02-11, 19:05   #16
DutchExpats

Hallo allemaal.

Mijn vriendin en ik hebben ook plannen om naar GB te gaan verhuizen; Schotland welteverstaan. We willen alleen al graag op zoek naar een baan vanuit Nederland; heeft iemand ervaring met een goede vacaturesite?

Alvast bedankt!
DutchExpats is offline  
 04-02-11, 23:58   #17
ilraaijm

jobsite.com/uk
ilraaijm is offline  
 16-02-11, 22:47   #18
flyhoney17

www.reed.co.uk
en ook
www.monster.co.uk

heeft mij destijds enorm geholpen!
wat ook scheelt als je een Engels telefoonnummer hebt. ik heb in verleden een prepaid sim gekocht met wat beltegoed, dus wanneer ik in NL was, kon men vanuit UK mij gewoon op mijn mobiel bereiken. Het leek ze dan dat ik 'local' was = altijd beter!

success allemaal
flyhoney17 is offline  
 13-03-11, 19:03   #19
Hawar

Hallo mensen,

Ook ik en mijn man zijn van plan om te verhuizen naar Londen. Ik ga volgend jaar februari omdat ik dan klaar ben met mijn master. Ik ben voor mijzelf informatie aan het verzamelen in een documentje die ik met jullie zal delen.

• Verkrijgen van een NI number (National Insurance). Dit is een soort BSN-nummer. Dit kun je aanvragen bij Job Centre Plus. Indien je dit nummer nog niet hebt, betaal je de hoogste belastingcategorie. Vroeger kon de werkgever een tijdelijke nummer gebruiken, maar volgens mij kan dit tegenwoordig niet meer. Je kunt daarna niet het teveel betaalde terug vragen.
Het is handig om het NI-number aan te vragen wanneer je werk hebt ivm papieren die je moet overleggen zoals een contract.
Je moet dus een afspraak maken voor een “Evidence of identity interview” (EOI).
Papieren die je mee moet nemen:
- identiteitsbewijs
- document met werkervaring
- Hoe en wanneer je bent aangekomen in UK

Er zijn ook een aantal instanties die je kunnen helpen met dit administratieve werk zoals 1st Contact. Via Visa First kan je in Nederland al het NI-number aanvragen. Beide instanties vragen zo’n £30

De UK hebben de National Health service. Als je in het ziekenhuis beland, dan betaalt de staat dat. Je betaalt alleen voor een recepten een betaald een standaard bedrag. Je betaald dan £7,20 maximaal per voorgeschreven recept, maar alleen als je geen uitkering ontvangt. (Ontvang je wel een uitkering, dan hoef je volgens mij hier ook niet voor te betalen).
De NHS wordt betaalt uit National Insurance bijdragen. Dus van ieders salaris word geld afgetrokken dat wordt uitgeven aan de NHS. Het is dus niet helemaal gratis. Er zijn grote verschillen tussen de ziekenhuizen. Sommigen zijn heel oud en vies en andere nieuw en brandschoon.

Zodra je een woning gevonden hebt kun je het beste inschrijven bij een huisarts (GP, General Practisioner) in jouw buurt. Op de site van de NHS vind je de dichtstbijzijnde. Dan vul je een formulier in en maak je een afspraak voor een health check. Dan gaat een zuster je wegen, moet je urine afgeven, bloeddruk etc. De NHS stuurt jou dan een NHS nummer.

**Je dossier (ziekteverleden) hoef je in principe niet mee te nemen en daar te laten zien als je geen ernstige ziekte hebt. Wel is het handig een doosje mee te nemen van de medicijnen die je gebruikt.

Tandarts werkt iets anders, daar betaal je wel voor. Niet elke tandarts accepteert NHS patiënten, check daarom van tevoren door even rond te bellen. Tandartsen kun je op de NHS site vinden. Indien je geen NHS-tandarts kunt vinden, ben je aangewezen op een particuliere tandarts waarbij je dus wel veel meer geld kwijt bent.

Verblijvsvergunning
Je hoeft als Nederlander geen verblijfsvergunning te hebben om in Engeland te werken en wonen.
Wel kan je na 5 jaar Brits worden en een Brits paspoort aanvragen, dan doe je een soort inburgeringcursus, maar dat hoeft dus niet. En het kost ook geld.
Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente of ambassade, maar het is wel verstandig om je aan te melden voor de Electoral Roll van jouw Council. Dan mag je stemmen op de council en Europese verkiezingen en dit is goed voor je credit reference.

Woonruimte
Kijk op Gumtree.com, en Loot.com
Als je op zoek gaat naar een kamer kan je zoeken naar een “double room” of single room. Dit geeft aan dat de kamer groot genoeg is voor een een- of tweepersoonsbed. Als je een goede ruimte hebt gevonden, ga dan meteen bezichtigen en neem meteen geld mee voor de borg als je het wilt hebben. Check ook hoeveel mensen er daadwerkelijk wonen en de waterdruk van de douche. Wel oppassen voor criminele praktijken.
Hawar is offline  
 01-04-11, 08:29   #20
ronnied

Zeer nuttige informatie Hawar, bedankt voor het posten
ronnied is offline  
 04-07-11, 18:13   #21
DutchGuy

Hallo iedereen, ik ben een Nederlandse jongen, 18 jaar oud en ik wil graag emigreren naar Engeland. Ik heb hier op dit moment een baan, ben niet getrouwd en heb ook geen kinderen. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen om naar Engeland te kunnen emigreren. Zouden jullie mij daar mee kunnen helpen? Alvast bedankt.
DutchGuy is offline  
 08-08-11, 16:14   #22
Yugen

Stuur een bericht via MSN naar Yugen Stuur een bericht via Yahoo naar Yugen Send a message via Skype™ to Yugen

Hoi hoi,

Ik ben Yugen en ben nieuw op het forum.
Hoop dat ik hier tips (hulp) kan vinden, ik wil graag emigreren naar London.
Uiteraard ben ik hier voor contacten, verhalen, informatie en kennis uit te wisselen

Yours Sincerely,
Lee Yiu Man
Yugen is offline  

Tags
Geen

Sitemap Emigreren naar Groot-Brittannië

Onderwerpopties
Weergavemodus

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Informatie over emigreren naar Aruba Suzanne2 Emigreren naar de Nederlandse Antillen en Aruba 31 20-01-09 11:25
Emigreren naar Engeland, wat zijn leuke steden om te wonen? Smithy Emigreren naar Groot-Brittannië 9 03-07-08 21:51
Emigreren naar Engeland mar10e26 Emigreren naar Groot-Brittannië 6 29-03-08 17:09
Naar Engeland Emigreren bibikuif Wonen en werken in het buitenland forum 3 14-06-05 07:51
Informatie over emigreren naar Turkije Suzan Wonen en werken in Turkije 21 04-12-03 19:01

Forum software: vBulletin, versie 3.8.9
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Emigrerenforum.nl is onderdeel van Stichting Internet Communities Foundation